Filosofie

Proč se svobodou (v práci) vůbec zabývat?

Přední světoví myslitelé managementu upozorňují, že tradiční hierarchie s managementem a zaměstnanci nepřežije 21. století. Je třeba hledat způsoby uspořádání práce, které většině lidí umožní dělat, v čem jsou nejlepší, a co je pro druhé zároveň užitečné. Způsoby, jak i v práci fungovat přirozeně. Nutnost budovat organizace, které se přizpůsobí lidem, se zdá být otázkou našeho přežití.

Proč konference Svoboda NaŽivo?

Tato konference je tím nejdůležitějším, čemu se v rámci našich aktivit, věnujeme. Snažíme se připravit den plný nových souvislostí, inspirace a setkávání. Den, který nám pomůže lépe uchopit téma lidské svobody, nasát novou energii, potkat se s přáteli, propojit se s novými lidmi a rozšířit myšlenky svobodnějšího a zodpovědnějšího pracovního života dál.

Proč konference vypadá, jak vypadá?

Stejně jako v loňském roce jsme zvolili jednodenní formát, maximálně nabitý přednáškami (á la TED, tj. 5-20 min) ve třech blocích, proložený dvěmi delšími přestávkami pro regeneraci, setkávání a vzájemné propojování. V předvečer konference je možné zajít na promítání sestřihu filmu Ryba smrdí od hlavy a naladit se na téma. Po oficiálním ukončení přednáškové části následuje, stejně jako vloni, volná zábava.

Od diktatury ke svobodě

Lidstvo ušlo na cestě za svobodou pořádný kus cesty. Poslední dobou po ní ale začínáme běžet. Děti dnes tykají rodičům, podřízení šéfům, ženy se účastní veřejného života, stále častěji se objevují firmy, které umožňují lidem dělat, co je opravdu baví.

Tyto pohledy na podnikání (V ČR/SR např. Svoboda v práci, Vědomý byznys, Podnikáme bez korupce, Zodpovedné podnikanie nebo Šťastie v práci) se stále častěji dostávají i do našich končin.

Svoboda v práci v ČR a SR

My (PeopleComm) jsme za poslední rok vydali tři knihy s tématem lidštějšího přístupu k práci. Proběhla první Svoboda NaŽivo a následná série workshopů. Vznikly stovky článků, videí a portál www.svobodavpraci.cz.

Objevují se firemní aktivity typu EtNeteří příběhování. Stále větší počet firem začíná dogma hierarchie a cukru s bičem zpochybňovat a přecházet na na přirozenější principy.

Principy, kterých se držíme

Při přípravách konference se držíme principů svobody a stejně jako vloni budeme i letos porušovat zaběhlá pravidla, jak podnikání, tak i pořádání konferencí, více viz Tak trochu jiná zodpovědnost. Zde jsou základní principy, na kterých stavíme:

  1. Smysl

    Usilujeme o to, aby více lidí dělalo to, v čem jsou nejlepší, co je opravdu baví a co je pro druhé skutečně užitečné. Sníme o tom, že se do naší části světa bude jezdit za památkami, pivem a za inovativními firmami, které inspirují svět.
  2. Integrita

    Nejenom při přípravě této události se snažíme držet etických a morálních principů. Vyznáváme poctivost, pracovitost, hospodárnost a další univerzální hodnoty. Snažíme se dělat, co říkáme.
  3. Vnitřní motivace

    Počítáme s tím, že konference se zúčastní lidé, kteří sympatizují s naším posláním. Zapojují se tedy dobrovolně, bez potřeby motivace zvenku (obvyklých dárků, slev, bonusů).
  4. Spolu - zodpovědnost

    Snažíme se přenést co možná nejvíce rozhodnutí na účastníky. Mimo jiné i proto připravujeme pestrou a zvlášť placenou nabídku jídla a pití. Více info ve výše zmíněném článku: Tak trochu jiná zodpovědnost.
  5. Rovnost

    Účastníky nedělíme na “VIP” a ostatní. Od ostatních se budou lišit pouze organizátoři (tričkem) a zvláštní péči věnujeme našim řečníkům. Vše čistě z praktických důvodů.
  6. Zdraví

    Věříme tomu, že ve zdravém těle sídlí zdravý duch. Proto se snažíme domluvit přípravu jídla a pití z čerstvých, pestrých a zdravých surovin.
  7. Transparentnost

    Nejvíce přes blog a facebook informujeme o přípravách, včetně finančního výsledku - viz např. (Svoboda NaŽivo 2012, Vejvárek či 20 myšlenek ze Vzletu).
  8. Bez placeného sponzorství

    Přestože konferenci považujeme za příležitost získat peníze na podporu našich dalších projektů (knihy nebo www.svobodavpraci.cz a v přihlášce naleznete možnost podpořit naše aktivity), nenabízíme tradiční sponzorství a nerozdáváme s tím spojené letáky a reklamní předměty.
  9. Ekologičnost

    Fungujeme bez papírů (bez tištěné reklamy, programu, letáků), bez plastu, bez jednorázovosti, s minimem odpadu a maximem recyklace.